For myself, I see a few major advantages in the wireline gas drive rather than in the lever:
— More convenient throttle control, allows you to very accurately dose the gas, especially at low revs
— No noise, all metal under the hood of the gas is transmitted to the cabin. Acts like a string, touched the pedal heard a noise under the hood. When the car is quiet, it’s annoying.
— Treading on bumps, when you do not touch the pedal. Tired, but maybe it’s not a design defect, but just a malfunction, broke the plastic pedal itself.
— The simplicity of the cable structure, excludes the breakage of plastic parts, cracks in the welding places of these rods.
When starting the process, there was little experience even in theory, so I will tell you about all my mistakes and what happened in the end.
And as always to begin the purchase:
— The gas pedal from the injector 2107 (It is not nearly shorter than the pedal from the carburetor Niva, exactly the same in size)
— Gas cable from 2108 Carburetor (Do not take from the injector field, it is very long)
— Gas Sector 2108 Carburetor (Be sure to check that you are given a carburetor machine, many give from the injector)
On the gas sector 2108 I’ll tell you more at the end of the entry, and now everything is in chronology.
Day One
Prepared, made fasteners of a cable, fastenings for springs.
Dismantled the gas pedal and all the traction, had to tinker, access to them is severely limited.
Регулировку привода карбюратора на автомобиле Ваз 2121 и Нива 2131 осуществляют после замены тяг привода, снятия и разборки карбюратора, а так же при не полностью открывающейся дроссельной заслонки. Для выполнения ремонтных работ подготовьте стандартный набор инструментов и проделайте следующую последовательность действий:
- Прежде всего необходимо проверить работу заслонок, а именно как они открываются. При полностью нажатой педали газа, заслонки должны быть полностью открытыми, а при отпущенной педали, они должны полностью закрываться. Если это не так, то производим регулировку, которая выполняется методом изменения длины тяги их привода.
- Для этого отсоединяем тягу от сектора привода заслонки и ключом на восемь, ослабляем контр гайку наконечника. После чего вращая наконечник, добиваемся необходимый длины тяги, при которой заслонка соответственно будет полностью открыта.
- Далее проверяем расстояние между центрами наконечников поперечной тяги, которое должно составлять 80 мм.
- Если регулировку не удается выполнить методом изменения длины, то можно попробовать подогнуть педаль газа.
15 сообщений на предыдущей странице | |